15-Iulie-2011
Scumpirea preţului benzinei, salariile tot mai mici şi criza financiară pun pe gânduri tot mai mulţi şoferi, care au început să ia în considerare foarte serios trecerea propriilor maşini de la benzină la GPL. În timp ce unii dintre participanţii la trafic au făcut deja acest pas şi nu regretă, ba mai mult, au început să economisească bani importanţi, alţii studiază piaţa şi caută răspunsuri la întrebările legate de achiziţionarea unei instalaţii cu gaz petrolifer lichefiat (GPL).
Prima întrebare este legată de costurile totale ale instalaţiei şi diferenţa dintre benzină şi gaz. În condiţiile în care benzina costa în 2009, 3,2 lei per litru, iar în 2011 a ajuns la 5,4 lei per litru, şoferii s-au orientat spre instalaţiile GPL doar pentru că un litru de gaz valorează acum 2,99 lei. În plus, cea mai ieftină instalaţie de gaz costă aproximativ 2.000 de lei, însă în funcţie de capacitatea motorului, poate ajunge şi la 8.000.
„Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, numărul celor care au apelat la service-ul nostru pentru instalaţiile de gaz a crescut cu 30%”, a precizat reprezentantul unui service situat pe strada Tulcei, din Constanţa. Dacă pe benzină, un drum la mare costă undeva la 300 de lei, alternativa mai ieftină, respectiv GPL-ul, ajunge să coste un şofer doar 160 de lei.
„E o diferenţă enormă la sfârşit de lună. Când aveam maşina pe benzină, câştigam cu mult mai puţin la o cursă, faţă de cât câştig în prezent, după ce mi-am trecut maşina pe gaz”, a precizat Toader Marin, taximetrist constănţean. Chiar şi posesorii de maşini de lux au simţit criza financiară şi pentru o economie mai bună şi-au trecut bolizii de sute de mii de euro de pe benzină pe GPL.
Pentru articolul in intregime vezi sursa Liderul de Opinie.