Instalatia GPL Zenit – AGC respecta toate standardele de utilizare in regim curent si in caz de accident, fiind certificat in conformitate cu reglementarile europene ONU ECE R67-01.
Sistemul prezinta doua astfel de dispozitive:
Ambele au rolul de control al combustibilului si de a izola rezervorul de restul sistemului. In pozitia "normal inchis” electrovalvele sunt inchise automat in urmatoarele cazuri:
Reprezinta un dispozitiv mecanic care intrerupe GPL care vine din rezervor. In cazul in care tubul/conducta de legatura de la vaporizator la rezervor se fisureaza/intrerupe, supapa se activeaza automat si rezervorul este izolat de restul sistemului, prevenind pierderile de gaz.
Rezervorul este dotat cu o supapa care limiteaza automat nivelul de umplere la 80% din volumul rezervorului.
Aceasta reprezinta o masura de siguranta datorata faptului ca volumul GPL tinde sa creasca odata cu temperatura.
Pornirea pe GPL cu motor benzina oprit.; Instalatia porneste pe benzina, apoi comuta automat pe gaz la indeplinirea parametrilor setati.
Pornirea pe GPL cu motor benzina pornit; pornire si oprire manuala.
Pornirea de urgenta/ directa pe Gaz cu rezervor benzina gol.
In urmatorul film este prezentata instalatia in testare pe un BMW seria 7; mecanicul verifica modurile de lucru ale comutatorului: manual, automat, pornirea la rece, modul Max Power al instalatiei.
In film sunt prezentate montaje pe masini de top: Mercedez Benz SL 350, Porche Cayenne, BMW X5, Audi TT, BMW Z4, Hummer, VW Phaeton, Renault Megane Sport,
Curba de Performanta GPL versus benzina, puterea masurata la roata pe Renault 1.4 TCe EURO 5 Turbo:
In curbe se observa o diferenta foarte mica, nu mai mare de 1-2% intre cei doi combustibili.
Cu regimul Power Max al instalatiei Zenit, chiar si aceasta diferenta poate fi anulata!
Imaginile sunt cu titlu de prezentare, nu angajeaza in nici un fel producatorii sau alte organisme;
Sursa filmelor - Youtube
Instalatiile GPL sunt mult mai sigure decat cele pe benzina. In urma verificarilor si testelor s-a demonstrat ca instalatiile GPL certificate conform regulamentului R 67 ECE-ONU sunt foarte sigure, rezervorul NU explodeaza! Rezervoarele cilindrice sau torodidale, sunt realizate din otel special. Sunt dotate cu dispositive care protejeaza instalatia; de ex in cazul conducetelor rupte accidental, sistemul intrerupe automat alimentarea cu gaz. Deasemenea rezervorul este dotat cu un dispozitiv ce nu permite umplerea peste 80% din capacitate si protejare la incendii. Sistemele de prindere ale rezervorului sunt deasemenea proiectate sa reziste la socuri, accidente.
Vezi crash-test si la finalul filmului testul la incendii. Gazul este evacuat automat si controlat in caz de incendiu, fara pericol de explozie a rezervorului.